& RASY &
Człowiek
Ludzie jako jedyna rasa nie znalazła sobie konkretnego miejsca na ziemi. Czują się dobrze wszędzie, czy to są lasy, jaskinie, czy otwarte przestrzenie. Jednak ich olbrzymi pęd do poznawania świata, nie daje im osiąść nigdzie na stałe. Szybko przyswajają sobie wiedzę i z chęcią się samodoskonalą. Od dzieciństwa badają różne tereny, przez co z łatwością poruszają się nawet po obcych ziemiach.
Elfy
Elfy są jedną z najstarszych ras w świecie Vis Arcana. Za swe terytoria obrały sobie lasy, które z oddaniem bronią przed intruzami. Budują swe osiedla zwykle w konarach drzew, gdzie czują się jak ryby w wodzie. Są bardzo zręczne. Wieki spędzone pośród drzew spowodowały, że elfy mają świetny wzrok. Przez to też są świetnymi łucznikami. Jednak rzadko pojawiają się na otwartych przestrzeniach, gdzie zupełnie nie potrafią dostosować swej taktyki do topografii terenu.
*Mroczne elfy (drowy)
*Ksieżycowe (avariel)
*Leśne
Krasnolud
Są to niezwykle twarde i wytrzymałe istoty, które cenią sobie honor ponad wszystko. Ich duma często jest przyczyną braku porozumienia z innymi rasami. Za siedzibę obrały sobie góry, gdzie po dziś dzień wykuwają piękne i potężne twierdze. Ich zamiłowanie do obróbki kamienia przekłada się bezpośrednio na niesamowitą krzepę. Mimo toporności ruchów i niskiego wzrostu są przerażającymi wojownikami na polu bitwy.
Niziołek
Niziołki są bardzo sympatycznymi stworzeniami. Uwielbiają się targować. Nie stronią też od walk, lecz zazwyczaj ograniczają się do szermierki słownej. Niewielki wzrost oraz zręczność niziołków sprawia, że nie należą do łatwych celów. Zamieszkują głównie nory wykopane w ziemi, lecz nie ma to nic wspólnego z zapadłymi melinami. Wręcz przeciwnie - cenią sobie spokój i porządek.
Driada
Charakterystyczne dle nich jest zielonkawe zabarwienie skóry. Driady są wyznawczyniami kultu matki natury. Stronią od innych ras i zabijają niemal każdego, kto naruszy ich święty las. Starają się nie włączać do konfliktów i tłumaczą to tym, że natura jest wieczna i będzie trwać nawet po wojnach.Ich społeczność składa się tylko z kobiet. Młode driady rodzą się z uświęconych związków z elfami lub ludźmi, przy czym zawsze rodzą się dziewczynki. Driady są bezwzględne, mistrzowsko władają łukiem oraz potrafią poruszać się bezszelestnie po lesie.
Gnom
Gnomy należą do bardzo odległych kuzynów krasnoludów. W zamierzchłych czasach, gdy ludzie stawiali pierwsze kroki na ziemi, część krasnoludów zaczęła odkrywać w sobie drzemiące pokłady magicznej mocy. Spowodowało to odejście od swych rodaków. Praprzodkowie gnomów osiedlili się w najbardziej niedostępnych rejonach świata, by w ciszy i spokoju zgłębiać arkana magii. Im też przypisuje się wynalezienie szachów. Czasem opuszczają swoje siedziby, by brać udział w królewskich zawodach w ową grę. Wprawdzie gawiedź nic z tego nie rozumie, lecz turnieje te po dziś dzień cieszą się ogromną popularnością.
Orkowie
Orkowie, to stwory przeciągnięte na mroczną stronę. Kiedyś prawdopodobnie były efami, bądź ludźmi, lecz zło zmieniło ich wygląd. Średni wzrost orka, to ok. 1.60m. Żyją one na bagnach, lub w grotach. Są złe do szpiku kości i nie da się ich przeciągnąć na dobrą stronę.
RASY SPECJALNE, czyli takie, które powinno prowadzić się je już wcześniej. Nie będą rozdawane od tak. Musze zobaczyć, że na prawdę dobrze piszesz. Przy stwarzaniu karty musisz się bardzo wysilić.
Slaugh
Jest to jedna z najbardziej tajemniczych ras tego świata. W zasadzie nikt nie wie, skąd pojawiły się te skrzydlate stworzenia. Starożytne podania głoszą, że slaugh są potomkami dawno wymarłych istot, które przemierzały astralne światy w poszukiwaniu Tajemnej Siły i z niewiadomych przyczyn osiadły właśnie tutaj. Slaugh są wielkimi wojownikami. Chodzą słuchy, że ich umiejętności władania bronią przekazywane są przy narodzinach wraz z cząstką duszy. Są lekko obłąkani i czasem, z niewiadomych przyczyn potrafią się rzucać w ogień. Jednak wszelcy świadkowie tego dziwnego spektaklu zgodnie twierdzili, że wychodzili z płomieni bez uszczerbku na ciele.
Wampiry
To istoty, nieumarli. Wampiry są bez względnymi mordercami, bez skrupułów i sumienia. Jednak posiadają maniery arystokraty. Wampiry w gronach arystokracji bardzo dobrze się prezentują ich maniery są godne naśladowania. Wampiry starają się za wszelką cenę zdobywać potęgę być lepszym od innych, lecz w większości wypadków giną właśnie przez to, lecz to jest od nich silniejsze. Nie mogą tego opanować.Wampiry nie poszukują przygód, przyjaciół ani majątku. Szukają władzy i prawdziwej mocy. Dążą do dominacji nad światem / światami. Nie ufają nikomu ani niczemu. Wampiry to drapieżcy polujący tylko i wyłącznie w nocy. Są na wieczność przywiązani do swoich trumien.
Kotołaki
Istnieją różne wyobrażenia kotołaków. Przedstawia się je m. in. jako:
-ludzi mogących zmieniać się w wielkie, drapieżne koty
-odrębną rasę - z futrem, kocim ogonem i pazurami
Tutaj zajmę się najczęstszą wizją kotołaka – rasy mogącej zmieniać swą postać.
Kotołaki pojawiły się na świecie mniej więcej w czasie przybycia elfów, prawdopodobnie jako efekt niezwykłej mutacji. Podobnie jak ludzie pochodzą od małp, oni – być może – od kotów. Jednakże jest to tylko teoria niesprawdzona.Tak czy owak, kotołaki posiadają wiele kocich cech. Są zwykle szczupłe, zwinne i szybkie, a także obdarzone wysoką inteligencją. Wszystkie mają wyśmienity wzrok i słuch. W nocy widzą zdecydowanie lepiej niż człowiek czy krasnolud, stąd występują często w roli szpiegów. Wielokrotnie zdarza się, iż w ludzkiej postaci zachowują tylko cztery palce u nóg. Ich tradycja sięga najstarszych czasów. Od dawien dawna żyją na skrajach i w głębi lasu w małych społecznościach zwanych klanami.